|
||
Aktuálně: |
||
Postoj AMATE z.s. k maturitní zkoušce z cizího jazyka | 09. 01. 2020 | |
Maturitní zkouška z cizích jazyků AMATE zásadně nesouhlasí s redukcí státní maturitní zkoušky z cizího jazyka pouze na didaktický test a s přesunem písemné práce a ústní zkoušky do profilové části z následujících důvodů:
Navrhovaná změna maturitní zkoušky by se neměla týkat cizích jazyků, součástí společné části by měl i nadále zůstat nejen didaktický test, ale i písemná práce a ústní zkouška.
V tomto smyslu asociace AMATE kromě jiného oslovila otevřeným dopisem ministra školství R. Plagu (8. 1. 2019), komunikovala se členy výborů pro vzdělávání obou sněmoven i s předsedou senátního Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice prof. Jiřím Drahošem. [1] Analýzy dopadu státních maturit z cizího jazyka byly prováděny např. v rámci dizertačních prací: KNOTKOVÁ, Soňa: Písemný projev z cizích jazyků a jeho způsob hodnocení v kontextu evropské jazykové vzdělávací politiky. Reliabilita hodnocení otevřených úloh na příkladu písemného projevu z německého jazyka ověřovaného maturitní zkouškou. Praha, 2015. Disertační práce. UK Praha. Pedagogická fakulta. KOLÁŘOVÁ, Martina: Výuka a testování dovednosti psaní. Nad státní maturitní zkouškou z německého jazyka. Praha, 2016. Disertační práce. UK Praha. Filozofická fakulta. PÍŠOVÁ, Eva: Pozitivní aspekty státní maturitní zkoušky z hlediska didaktiky AJ. Praha 2018. Disertační práce. UK Praha. Filozofická fakulta.
|